Tuzlu Minikek / Salty Muffins

huzurdankale tarafından

öncelikle tarifin orijinalinin Cafe Fernando’dan ve şu linkten alındığını belirtelim : http://cafefernando.com/turkce/lorlu-ve-feslegenli-muffin/

Malzemeler: ! su bardağı normal 1 su bardağı kepekli un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kuru fesleğen
1-2(tercihe göre) çay kaşığı tuz
1 su bardağı lor
1 su bardağı süt
1 yumurta
4 yemek kaşığı zeytinyağı
Cafe Fernando’nun tarifinde birazcık değişiklik yaptım sadece, yapılışını da siteden aldım haliyle.Şöyle ki:

Yaplışı: Un, fesleğen, kabartma tozu, tuzu ayrı kapta; sütü, yumurtayı (önce çırptım), loru, zeytinyağını ayrı kapta karıştırdım sonra da kuru ve yaş malzeme karışımlarını birbirine ekledim, kek hamurundan daha koyu ve şekilsiz, tok bir hamur çıktı karşıma; olmaz dedim ama yine de muffin kaplarına koydum 180 derece fırında 25-30 dakika pişirdim, pamuk gibi kahvaltılıklar çıktı kaplardan 🙂 adeta fesleğenden bir mucize !

