Pina Kek – Pina Colada Cupcakes

huzurdankale tarafından

if you like pina coladas.

kekin şarkısı 🙂 http://soundcloud.com/prosya/rupert-holmes-escape-if-you

Malzemeler: 2 yumurta, 1 su bardağı süt, 1 subardağı şeker, 1 çay bardağı pinacolada, Yarım limon suyuve kabuğunun rendesi, 1 su bardağından biraz az mısır yağı, 2,5 su bardağı un, kabartma tozu , vanilya esansı veya vanilin,limon esansı (dr. oetker), bir paket kabartma tozu, 4 yemek kaşığı hindistan cevizi, 3 yemek kaşığı kırılmış fıstık.
Üzeri için: Yarım paket krem peynir, 3 yemek kaşığı pudra şekeri, limon esansı, az hindistan cevizi

Yapılışı: Bu sabah kahvaltı için sıcak poğaçadan sonra bir daha fırını çalıştırmam dedim… dedim de ne mümkün. Baktım dolapta Kıbrıs fatihi (daha doğrusu kalıntısı) pina colada var (en en sevidiğim bu kokteyli, hazır karışım almamam gerektiği deneyimlediğim bir içki). Neyse, baktım bir yanda limon, hindistan cevizi “Ben bunlarla kesin bir şey yaparım.” dedim bkz:  http://karikatur3.blogspot.com/2012/06/frat-karikatur-bisey-yaparm.html
🙂 Yapılışa geçelim; Kekin yumurtası ve şekerini iyice çıprtım üzerine süt, pina colada, sıvı yağ, vanilya özünü de ekleyip biraz daha çırptım. Bu aşamadan sonra karışımın 3’te 1’ini ayrı bir kaba aldım. Geriye kalan 3’te 2’nin üzerine 2 bardak un ve kabartma tozunu, fıstık ve hindistan cevizini ekledim ve 14 adet muffin kabına döktüm. Ayırdığım az malzemenin de üzerine yarım bardak unu ekledim, limon esansı ve yarım limon suyu da ekledim ve azar azar 14 kekin üzerine ekledim.
Sonra da 180 derece onceden ısıtlmış fırında 25-30 dakika pişirdim.
Soğuduktan sonra minik kapkekler üzerlerine, peynir, pudra şekeri, limon esansını mikserle çırpıp ipek gibi bir krema hazırladım, en son da biraz hindistan cevizi serptim üstlerine:)
sonuç : Yenebilir Pinacolada ! 🙂

