Muz Kek-mek / Banana Bread

huzurdankale tarafından

A:I love you

B:I Love cake

DSCN0021

Bir sürü yabancı dizi izleyince duyuyorsun bir yerlerde “bananabread” “bananabread” laflarını. İlk önce “Aaa o ne ki? Muzlu ekmek mi olurmus?” diye kestirip attım elimden geldiğince en son yine ballandıra balandıra bir evyapımı “banana bread” yerlerken kahramanlarımız açtım baktım işte bal gibi kekmiş bu, muz var içinde,

misler gibi oluyor, o koku o doku,

bir de ceviz, fıstık ve tarçınla bulusunca, aslında tam da bu buz havalara yakışır oldu,

Malzemeler bu sefer böyle:)

DSCN0075

Yapılışı:

Önce yumurtaları az biraz cırpıp üzerlerine muzu, sütü ve eritilip soğutulmuş tereyağını ekliyoruz cırpıyoruz 1-2 dakika,

Kuru malzemeleri de(un,şeker,vanilya, karbonat) kendi içlerinde karıştırıp sıvı karısımın üzerine ekliyoruz, içine de ceviz, fındık döküyoruz,

biraz cıvıkça bi hamur oluyor, onceden 180 derece ısıtılmıs fırında bi koyun ama sonrası fırnınıza gore değişiyor, çünkü ben bi baton kek kalıbına koydum hamuru içinin pişmesi için 150 derecede yarım saat beklettim :/

mis gibi bişi oldu cam kapta 1 hafta dayandı kahvaltıda yedim,

afiyetler olsun

DSCN0072

DSCN0074

bu kekin şarkısı nesneye değil bağlama gelsin, yazının başı gibi başlayan ve tam da bu “pastırma sıcakları”nın hüküm sürdüğü canım ekim ayına uyan bişi olsun

