Zencefilli Kurabiye

huzurdankale tarafından

Bu sene üçüncü yıldı. Göreve başladığımdan beri her yılbaşında tüm çalışanlara içine üç adet kurabiye koyduğum paketlerden veriyorum. Yapması zevkli, dağıtması umut verici, öylesine bir uğraşı işte.  Bu yıl yaklaşık 85 adet paket yaptım toplam 7-8 saat sürdü. Bu senenin diğer bir güzelliği ise artan paketlerden öğrencilere de dağıtabilmem oldu.Yiyene şans olsunlar…

Tarifi aşağıda: Processed with VSCOcam with hb1 preset

İçindekiler: 125 gr tereyağ /1/2 su bardağı şeker /1 yumurt /1/3 su bardağı pekmez /3 tatlı kaşığı zencefil /1-2 tatlı kaşığı tarçın /1/2 çay kaşığı tuz /1/2 çay kaşığı toz karanfil / 1 Paket kabartma tozu / 3 su bardağı tam buğday unu

Processed with VSCOcam with hb1 presetYapılışı: Ben tereyağını eritip soğutuyorum sonra da şekerle 2 dakika mikserde çırpıyorum. sonra da içine bir yumurtayı kırıp yeniden çırpıyorum ve pekmezi de ekleyip biraz daha çırpıp bitiriyorum sıvı işleri. Ayrı bir kapta da unu, tuzu, kabartma tuzunu, baharatları karıştırıyorum ve en son kuru ve yaş malzemeleri de karıştırıp hafif cıvık bir hamur yapıp dolaba koyuyorum 🙂 Ben 1 gece dinlendirdim ama en az 2 saat de olsa dinlenmeli hamur. Sonra merdaneyla incecik açıp (yakşalık 0,3 cm) istediğimiz kalıplarla kesiyor ve fırında 15 dakika 180 derecede pişiriyoruz. Ben çıtır çıtır olsun diye o kadar ince kesiyorum daha yumusak sevenler hamuru kalın tutabilirler 🙂
Processed with VSCOcam with a5 presetzencefilli bir yıl olsun!
Processed with VSCOcam with hb2 preset

http://www.sibelinkahvesi.com/2006/09/zencefilli-kurabiye.html tarifinden uyarlanmıştır.

