Kara Kek

huzurdankale tarafından

Aslında bugün yıllardır efsane sandıgım bir olayın, ilgili kişi tarafından anlatılmasıyla şaşırarak başladım güne. Öyle gizemli bir şey değil işte bir doktora yeterlilik dönemi öğrencisinin İlhan Tekeli’nin gercekten de bir ev alıp kütüphane yaptığını kendi ağzından dinlemesi şahsın bir günde yaşadığı en heyecan dolu an olabiliyor-muş.

Neyse efendim gelelim bizim midemize, anlaşıldığı üzere stres çalışmadıkça tepeme binmekte, ben de daha da fazla tatlı pişirmekteyim, artık bakalım nereye kadar. mesela su an da çalışıyor olmam lazım-dı.

bu arada “insan yaşadığı yere benzer” ne güzel mısra di mi…neyse

E bir de çilekler tükenmeden her markete gittiğimde bir kilo alıp en fazla iki günde tüketiyorum malum, dedim biraz da tatlı yapayım, bol çikolatala, yumusacık bişi olsun, şöyle olsun:

Processed with VSCOcam with hb1 preset

İçindekiler: 2 cup un / 1/2 cup kakao / 3/4 cup kıyılmış bitter çikolata / 1/2 cup şeker / 1 tatlı kaşığı karbonat

2 yumurta / 1/2 cup sıvı yağ / 1 çay kaşığı vanilya esansı / 1 cup yoğurt / 1/2 cup süt /

Üzeri için: 40 gr bitter, 60 gr beyaz çikolata, çilek ve 2 yk krema

Yapılışı: İlk sıradaki kuru malzemelerin hepsini karıştıyoruz, ikinci sıradakileri de yumusacık olana kadar cırpıyoruz, muffin kaplarına yerleşitip 180 derece fırında kabarıp içine kürdan batırınca çiğ hamur malzemesi gelmeyene kadar pişiriyoruz.. Kekler soğuyunca da üzerine 1 yk krema ile erittiğimiz 40 gr bitter çikolata ve yine 1 yk kreema ile erittiğimiz 60 gr byeaz çikolata ile süsleyip bir de ortadan ikiye kestiğimiz çilekle keki süsleyip bu işi abartarak bitiriyoruz. Mis gibi oldu bence:)

Processed with VSCOcam with hb1 preset

bu da bugün bana gelen tavsiye:) tatlı arkadaşlar iyi ki var:

keep-calm-and-bake-on-92

bu kekin şarkısı kesinlikle su aşağıdaki, nası isterdim bi daha Barselona’ya gitmek…afiyetler olsun

Reklamlar